Ras-Babi i là història-de l'Moviment Panafricanista-a Barcelona 1982-2012


"Quan els lleons escriguin seva història els caçadors seran-derrotats "Marcus Garvey La Editorial Panafricanos s'enorgulleix d'anunciar-el proper llibre del president-Abuy-Nfubea-titulat, "Ras-Babi i la-història-del-moviment panafricanista-de-Barcelona ", conté-unes 120 pàgines i-cuesta12 € cada còpia signada-per-el mateix-germà-Nfubea. presentarà-pròximament-en-Barcelona-en-el-homenatge al-historco-líder-del-moviment-afrobarcelones-Ras-Babi. La història que-ningú-va voler-explicar-colpeja-a-teu-porta. Els i les-Panafricanos de-Barna-te-recomanem-a-tots-els nostres lectors, socis membres i simpatitzants que demanarem-ordeya-Mateix aquest llibre nou i important de Publicacions Panafricanos!

La història del panafricanisme garveyismo-a-Barcelona-i-mil-anys-de-la-Resistència-afirmacón-política-negra-a-Catalunya, ha estat desenvolupat conjuntament per Abuy Nfubea. Durant més de quaranta anys després, la Reparació Africana i-el-garveyismo-hem-tingut-i-té instruments polítics-de-alliberament-revistes, webs, líders, associacions, federacions, partits, màrtirs, doctrina, manifestacions etc .. . En aquesta important obra es descriu i analitza la història del Moviment Panafricanista-a-Barcelona-en-relació-a-altres-parts-de-Espanya. Abordem seus orígens històrics i ideològics, les condicions del seu naixement, la conjuntura nacional i internacional en què una generació de joves va decidir convertir-se en subjecte polític. Així mateix s'estudia la seva evolució ideològica i política, les profundes crisis i la relació amb la discriminació-així-com-els seus- líders-històrics-com-

Arcelin-Ras-Babi-Nguema-Rufina-Obomo-Obiang-Nsang,Nguema-Eyui-Kemit-Nkareba, Omar-Diallo-Malcolm-O-Marshall-A-qui-no-cal-que-morin-per-homenatjar.

Finalment, s'aborda l'etapa de l'enfrontament en democràcia amb-vectors-informatius-com-Tam-Tam-Soweto-o-Wanafrica-i els últims movimientos.El Moviment Panafricanista, també anomenat garveyismo-Cimarron, és un corrent d'opinió amb més -de-100-anys-de-presència a Catalunya, que "reconeix els antecedents històrics del panafricanisme i que actualment s'entén més. El-llibre-aborda-seus-fundadors en-Barcelona-part-de-aquella-que-va liderar-derrotant-al-Apartheid-la-Sra-Winnie-Mandela.

En referència al pseudònim d'aquests autors, el moviment és conegut com «moviment gareveyista-Nkrumista-Cimarron ». El Moviment panafricanista és-internacionalista-i-treballadors des-la-afrocentricidad.En 2000 es-van reunir-a-la-ciutat-de-Barcelona-convocats-per-OEUA-fotja-i-posar-les-bases-d'aquest-moviment-a-Espanya, establint un marc orgànic-de consciència negra-a Espanya.

El-Moviment-Panafricanista-

treballa, per resoldre els grans problemes humans, tant de l'individu com col · lectiu, per a això proposa l'anomenat «Black-Power». No és una institució, tot i que ha donat lloc a nombroses agrupacions i organitzacions. Tampoc pretén hegemonitzar a les diferents corrents africanista-a-Espanya, diferenciant molt clarament de totes elles ja que-tot i que les considera un esforç lloable-creu que no s'enfoquen a modificar les estructures que generen els mals que elles remei. En tot cas, estableix relacions puntuals amb totes les agrupacions progressistes sobre la base de criteris de neocolonialisme, reparació, discriminació, reciprocitat i reparació-one-africanes one-nation.

El llibre proposa, en primer lloc, una interpretació de les aportacions i-ANTECEDENTS-desconeguts les cultures africanes a Catalunya amb èmfasi en els seus personatges-valors polítics i específics i una anàlisi dels seus predicaments i conflictes actuals. D'una banda, la Conferència Mundial contra el Racisme de Durban, 2001, va possibilitar una efervescència política i una forta afirmació cultural a Barcelona, ​​d'altra banda, aquesta mateixa procés va provocar una ruptura a Catalunya-de-les relacions-de dominació i dos elements fonamentals d'aquest discurs són discutits amb detall: el cimarronaje cultural, com una actitud de resistència al racisme i l'intent, sorgit en l'esclavitud i que mai ha cessat, de silenciar la veu específica dels afroespañoles, afrocatalanes,afroeuropeos, i la afrocentricidad, com-actitud epistemològica i-del panafricanisme com, argument-essencialment-

polític-i doctrinari.

L'Moviment Panafricanista de Barcelona va néixer en 1995-i integra no només a un major nombre d'organitzacions negres-en la història moderna de la-ciutat sinó també a persones sinó projectes diversos realitzant una experiència d'autoorganització i coordinació entre sectors de la negritud il · lusionats amb majors cotes de llibertat i supervivència que provenen de concepcions, experiències polítiques, geografies, culturals molt diverses, però amb un objectiu comú: El-llibre-aborda no només el procés sinó el llegat, herència-i-antecedents-del moviment panafricanista de Barcelona . En el pla estrictament biogràfic i polític les limitacions polítiques a què fa referència-aquest-llibre poden entorpir la visió de conjunt que tractem d'analitzar, doncs m'he remuntat als antecedents no coneguts-de-la experiència-política-

afrocatalana, sent algun aspecte omès o reduït voluntàriament per poder entendre més i millor el que va ser i sobretot la dimensió global del-moviment-panafricanista, el seu procés, estratègia i imprescindible per conèixer amb rigor l'evolució dels-projecte-panafricanista i la realitat negra-catalana en els últims 2000 anys.

Per, això el-llibre aclareix els termes i les categories d'anàlisi escollides, quan ens referim a aquest horitzó comú, és possible parlar de cultures afrodescendent, però, a partir de la-PNL, la-diàspora-va començar a escindir i el terme diàspora ja no va poder reflectir les diferències geopolítiques-per-això-

atenent-a-les-aportacions-teòriques-del-Dr.Mbol-Etofili-Lluís, el-llibre-utilitza-el-terminologia moviment-garveyista-CIMERROn-en-una-clarament posició-ideològica

El-llibre-enllaça el tema del Panafricanismo a Barcelona amb els seus precedents històrics per això he rastrejant els elements que integren el corpus hsitorico-del-nacionalista negre del que beurà a partir de l'aixecament de Alfonse Arcelin el 1988, incidint en les arrels que enllacen amb les reivindicacions. Des de l'aparició de la consciència i sentiment de pertinença que va fotja Panteres-Negres partir de la influència de Malcolm xi-Arcelin, passant per la mistificació de la història negra-particularment dels episodis com-el-negre-de-Banyoles-levantamientodeTarrasa , organitzacions-com

Sankofa, MAN, fotja, SOSAFRICA, OEUA,

EWAISO, LUKUMTAKA-les-conquestes-com-la-PNL-així-com-els-màrtirs-Aliu-Djob-i-Desiré.Aquest-llibre-ens-diu-que-va ser-en-BARCELONA on van sorgir-les històriques-forces de l'Panafricanismo-en-el-estat-

espanyol-que-lluiten avui-per unificar i alliberar els pobles africans a Espanya-y.en-tot arreu. RasBabi ha passat la seva vida en les trinxeres de la construcció de la Reparació africana com l'única solució a la violència empobriment, l'opressió colonial i s'enfronten les persones negres a Catalunya, Barcelonay Espanya.
  
En complir-el 17 aniversari de la fundació a Barcelona-d'Organització-

per-els-Estats-Units-de-

Àfrica hem compilat aquesta-rigorosa-i-inèdita-

investigació realitzada pel-president Abuy com-desenvolupament-de-la nostra-experiència-i-memòria-històrica invisiblizada per-la-acadèmia-eurocentrista, les-polítiques-racistes-de-supremacia-blanca-i-els-tios-tom ". Com-va afirmar-Kemit-Nkareba, aquest-llibre un inavaluable eina per armar les ments i accions dels-joves-Afrocatalanes i la societat per comprendre la-històrica-lluita-afrocatalana i-negra-en-el-estat-espanyol- així-com-a-un-de-les-protagonista-mes-estimat-i-carismàtic, Ras-Babiker.