"Quan
els lleons escriguin seva història els caçadors seran-derrotats "Marcus
Garvey La Editorial Panafricanos s'enorgulleix d'anunciar-el proper llibre del
president-Abuy-Nfubea-titulat, "Ras-Babi i la-història-del-moviment
panafricanista-de-Barcelona ", conté-unes 120 pàgines i-cuesta12
€ cada còpia signada-per-el mateix-germà-Nfubea. presentarà-pròximament-en-Barcelona-en-el-homenatge
al-historco-líder-del-moviment-afrobarcelones-Ras-Babi. La història
que-ningú-va voler-explicar-colpeja-a-teu-porta. Els i les-Panafricanos
de-Barna-te-recomanem-a-tots-els nostres lectors, socis membres i simpatitzants
que demanarem-ordeya-Mateix aquest llibre nou i important de Publicacions
Panafricanos!
La
història del panafricanisme
garveyismo-a-Barcelona-i-mil-anys-de-la-Resistència-afirmacón-política-negra-a-Catalunya,
ha estat desenvolupat conjuntament per Abuy Nfubea. Durant més de quaranta anys
després, la Reparació Africana i-el-garveyismo-hem-tingut-i-té instruments
polítics-de-alliberament-revistes, webs, líders, associacions, federacions,
partits, màrtirs, doctrina, manifestacions etc .. . En aquesta important obra
es descriu i analitza la història del Moviment
Panafricanista-a-Barcelona-en-relació-a-altres-parts-de-Espanya. Abordem seus
orígens històrics i ideològics, les condicions del seu naixement, la conjuntura
nacional i internacional en què una generació de joves va decidir convertir-se
en subjecte polític. Així mateix s'estudia la seva evolució ideològica i
política, les profundes crisis i la relació amb la discriminació-així-com-els
seus- líders-històrics-com-
Arcelin-Ras-Babi-Nguema-Rufina-Obomo-Obiang-Nsang,Nguema-Eyui-Kemit-Nkareba,
Omar-Diallo-Malcolm-O-Marshall-A-qui-no-cal-que-morin-per-homenatjar.
Finalment,
s'aborda l'etapa de l'enfrontament en democràcia
amb-vectors-informatius-com-Tam-Tam-Soweto-o-Wanafrica-i els últims
movimientos.El Moviment Panafricanista, també anomenat garveyismo-Cimarron, és
un corrent d'opinió amb més -de-100-anys-de-presència a Catalunya, que
"reconeix els antecedents històrics del panafricanisme i que actualment
s'entén més. El-llibre-aborda-seus-fundadors
en-Barcelona-part-de-aquella-que-va
liderar-derrotant-al-Apartheid-la-Sra-Winnie-Mandela.
En
referència al pseudònim d'aquests autors, el moviment és conegut com «moviment
gareveyista-Nkrumista-Cimarron ». El Moviment panafricanista
és-internacionalista-i-treballadors des-la-afrocentricidad.En 2000 es-van
reunir-a-la-ciutat-de-Barcelona-convocats-per-OEUA-fotja-i-posar-les-bases-d'aquest-moviment-a-Espanya,
establint un marc orgànic-de consciència negra-a Espanya.
El-Moviment-Panafricanista-
treballa,
per resoldre els grans problemes humans, tant de l'individu com col · lectiu,
per a això proposa l'anomenat «Black-Power». No és una institució, tot i que ha
donat lloc a nombroses agrupacions i organitzacions. Tampoc pretén hegemonitzar
a les diferents corrents africanista-a-Espanya, diferenciant molt clarament de
totes elles ja que-tot i que les considera un esforç lloable-creu que no
s'enfoquen a modificar les estructures que generen els mals que elles remei. En
tot cas, estableix relacions puntuals amb totes les agrupacions progressistes
sobre la base de criteris de neocolonialisme, reparació, discriminació,
reciprocitat i reparació-one-africanes one-nation.
El
llibre proposa, en primer lloc, una interpretació de les aportacions
i-ANTECEDENTS-desconeguts les cultures africanes a Catalunya amb èmfasi en els
seus personatges-valors polítics i específics i una anàlisi dels seus
predicaments i conflictes actuals. D'una banda, la Conferència Mundial contra
el Racisme de Durban, 2001, va possibilitar una efervescència política i una
forta afirmació cultural a Barcelona, d'altra banda, aquesta mateixa procés
va provocar una ruptura a Catalunya-de-les relacions-de dominació i dos
elements fonamentals d'aquest discurs són discutits amb detall: el cimarronaje
cultural, com una actitud de resistència al racisme i l'intent, sorgit en
l'esclavitud i que mai ha cessat, de silenciar la veu específica dels
afroespañoles, afrocatalanes,afroeuropeos, i la afrocentricidad, com-actitud
epistemològica i-del panafricanisme com, argument-essencialment-
polític-i
doctrinari.
L'Moviment
Panafricanista de Barcelona va néixer en 1995-i integra no només a un major
nombre d'organitzacions negres-en la història moderna de la-ciutat sinó també a
persones sinó projectes diversos realitzant una experiència d'autoorganització
i coordinació entre sectors de la negritud il · lusionats amb majors cotes de llibertat
i supervivència que provenen de concepcions, experiències polítiques,
geografies, culturals molt diverses, però amb un objectiu comú:
El-llibre-aborda no només el procés sinó el llegat, herència-i-antecedents-del
moviment panafricanista de Barcelona . En el pla estrictament biogràfic i
polític les limitacions polítiques a què fa referència-aquest-llibre poden
entorpir la visió de conjunt que tractem d'analitzar, doncs m'he remuntat als
antecedents no coneguts-de-la experiència-política-
afrocatalana,
sent algun aspecte omès o reduït voluntàriament per poder entendre més i millor
el que va ser i sobretot la dimensió global del-moviment-panafricanista, el seu
procés, estratègia i imprescindible per conèixer amb rigor l'evolució
dels-projecte-panafricanista i la realitat negra-catalana en els últims 2000
anys.
Per,
això el-llibre aclareix els termes i les categories d'anàlisi escollides, quan
ens referim a aquest horitzó comú, és possible parlar de cultures
afrodescendent, però, a partir de la-PNL, la-diàspora-va començar a escindir i
el terme diàspora ja no va poder reflectir les diferències
geopolítiques-per-això-
atenent-a-les-aportacions-teòriques-del-Dr.Mbol-Etofili-Lluís,
el-llibre-utilitza-el-terminologia moviment-garveyista-CIMERROn-en-una-clarament
posició-ideològica
El-llibre-enllaça
el tema del Panafricanismo a Barcelona amb els seus precedents històrics per
això he rastrejant els elements que integren el corpus
hsitorico-del-nacionalista negre del que beurà a partir de l'aixecament de Alfonse
Arcelin el 1988, incidint en les arrels que enllacen amb les reivindicacions.
Des de l'aparició de la consciència i sentiment de pertinença que va fotja
Panteres-Negres partir de la influència de Malcolm xi-Arcelin, passant per la
mistificació de la història negra-particularment dels episodis
com-el-negre-de-Banyoles-levantamientodeTarrasa , organitzacions-com
Sankofa,
MAN, fotja, SOSAFRICA, OEUA,
EWAISO,
LUKUMTAKA-les-conquestes-com-la-PNL-així-com-els-màrtirs-Aliu-Djob-i-Desiré.Aquest-llibre-ens-diu-que-va
ser-en-BARCELONA on van sorgir-les històriques-forces de
l'Panafricanismo-en-el-estat-
espanyol-que-lluiten
avui-per unificar i alliberar els pobles africans a Espanya-y.en-tot arreu.
RasBabi ha passat la seva vida en les trinxeres de la construcció de la
Reparació africana com l'única solució a la violència empobriment, l'opressió
colonial i s'enfronten les persones negres a Catalunya, Barcelonay Espanya.
En
complir-el 17 aniversari de la fundació a Barcelona-d'Organització-
per-els-Estats-Units-de-
Àfrica
hem compilat aquesta-rigorosa-i-inèdita-
investigació
realitzada pel-president Abuy com-desenvolupament-de-la
nostra-experiència-i-memòria-històrica invisiblizada
per-la-acadèmia-eurocentrista, les-polítiques-racistes-de-supremacia-blanca-i-els-tios-tom
". Com-va afirmar-Kemit-Nkareba, aquest-llibre un inavaluable eina per
armar les ments i accions dels-joves-Afrocatalanes i la societat per comprendre
la-històrica-lluita-afrocatalana i-negra-en-el-estat-espanyol- així-com-a-un-de-les-protagonista-mes-estimat-i-carismàtic,
Ras-Babiker.