COMMEMORACIÓ DE LA REVOLUCIÓ D'HAITÍ


ABUY NFUBEA  | Ràdio veu d'Àfrica  |  www.agorasolradio.org  | 1de Gener 2013

"M'inclino a pensar que els negres són per naturalesa inferiors als blancs". David Hume

HAITI 1804-2013 LA GRAN REVOLUCIÓ D'HAITÍ-SANTO DOMINGO

 Aniversari de lluita,resistència i victoria panafricanista

Avui és un gran dia ,mentre els il · lustrats francesos van declarar els drets humans de la il · lustració, els africans lluitàvem a Haití-Santo Domingo per fer realitat els principis que la revolució francesa va consagrar, va ser la més gran batalla PER la llibertat, la democràcia i la justícia que s'ha alliberat per la humanitat . I en aquesta batalla els negres decidir arrencar-li el fuet a l'amo i conquerir l'anhelada llibertat que correspon a cada ésser humà.




La revolució va començar a 1791 que va conduir a l'abolició total del sistema d'explotació africana, previ a la revolució francesa que es va veure obligada a acceptar la humanitat dels negros.  La revolució d'Haití no posiblitó el trànsit a la manera de producció capiatalista
l'abolició per via revolucionària del-manera de producció  esclavista va tenir com a resultat fonamentalel seu-substitució per relacions-feudals-i de petita propietat mercantil primera llei de la constitució proclamada va ser la llibertat i igualtat per a totes les persones, amb igualtat entre homes i mujeres. 200 anys abans que Bibiana Aido i l'Orgull Gai.

Per aquest motiu la UNESCO ha declarat l'any 2004 de COMMEMORACIÓ INTERNACIONAL DE LA LLUITA CONTRA L'ESCLAVITUD I DEL SEU ABOLICIÓ I COMMEMORACIÓ DEL BICENTENARI DE LA REVOLUCIÓ D'HAITÍ i X ANIVERSARI ABOLICIÓ I FI DE L'APARTHEID A SUD-ÀFRICA. Un any ple de concerts, conferències, congressos, llibres etc .. aquesta va ser la raó del famós Fòrum de Barcelona

LA HUMANITAT EN GENERAL, i AMERICA LLATINA I ÀFRICA en particular i els africans molt enparticular Tenim un deute amb el poble d'Haití ... i la seva gesta revolucionària.
El perfil i figura paradigmàtica d'aquest valent poble africà davant del colonialisme potència colonial hegemònica, ha estat silenciat pels historiadors eurocentristes i la supremacia blanca racista d'esquerra o dreta i del sistema d'estudis espanyol que s'ha inventat una fantasmagòrica revolució dels clavells mentre manté aquesta gran gesta humanista silenciada a les universitats (Complutense, Universitat Barcelona, ​​Coimbra, Oxford, Sorbone, Pontifícia) col · legis, ONG, moviments socials, fòrum social i secundària o els seus premis Cervantes, príncep de Asturias, Nobel, planeta.

Però hi ha historiadors no racistes la gesta han estat esbossada per l'historiador CLR James en la seva obra Jacobins negres. Que ningú s'enganyi, quan Haití es va alliberar, els negres érem esclaus en tota Amèrica Llatina. Ens compraven i venien com bestiar i moríem en els vaixells com avui morim en les pasteres. Les dones negres eren violades pels seus amos i això ho van cridar els historiadors blancs mestissatge. La majoria dels grans monuments i places avui turístiques a Bogota, Madrid, Barcelona, ​​Lima, Sevilla, Lisboa van ser construïts per mà d'obra esclava africana com avui la fruita que consumim dels-hivernacles dels El Ejido Almeria o al Maresme.

Malgrat les influències a totes les àrees del mundo (Europa, Àsia, Àfrica, Amèrica i Carib).La revolució va ser i segueix sent atacada  debidio al seu tracendencia i malgrat aquest racisme de les elits
blanques eurocentristes i reaccionàries d'Amèrica Llatina i els seus negres tios tom ensinistrats per desprestigiar, atacar i sufocar, perquè gosem acabar amb l'explotació. Aquest atac es manifesta en l'aïllament d'Haití per part dels organismes internacionals AECID, OEA, UA, UE, CE, com ara el primer estat lliure del continent no forma part de la SEGIB, en canvi Anadorra, Filipines si. Han infectat el país d'ONG assistencialistes que promouen la inferioritat, tutelage i dependència del negre. Hem d'exigir a aquests organismes LA REPARACIÓ FINANCIERA D'HAITÍ PRIMER I ARA 

Producte d'aquestes bases del racisme i d'allí la necessitat de descolonitzar els camps del saber,
la Revolució d'Haití que va ser la primera gran revolució liberal del món després de la EUA i França no s'ensenya en el batxillerat, BUP, ESO, Pla bolonya, ni universitat, la raó és perquè aquesta va ser realitzada per negres esclaus contra blancs, cultes i il · lustrats francès. No obstant això altres revolucions de menor talla o petit-burgeses com Tonni Negri i altres hippies s'han realitzat pel · lícules i s'ensenyen sense cap pudor i vergonya.

Els negres van fundar la primera república lliure i la segona del món després dels EUA. Era l'1 gener de 1804. Des de llavors la revolución  de Haití va ser perseguida i la hi va imposar un embargament econòmic i polític com a Zimbabwe,Cuba,Irak,Libya la potència colonial va prometre tornar a Haití els diners després de 200 anys, però no va complir. Van ordir un cop d'estat finançat per neocolonialisme francès i recolzat per negres tios tom contra el president Aristide. Avui segueixen explotant el país. Aquesta vegada sota bandera de l'ONU.

Mas que insitir en la necessitat de descolonitzar la memòria política dels blancs progress, assemblearis , indignats i demés que continuen conscientment silenciant el passat de Hiati,com continuadors d'aquest projecte llibertari , els panafricanistas tenim la responsablitat de superar la contradicció fonamental per a nosaltres que és organitzar, organitzar, organitzar políticament. Polítizar les conciencies de la nostra comunitat, als joves afrocatalanes super perduts en Facebook i el reagge-dancehall / hip-hop reaccionari, sense referències afrocentradas positivas, a la qüestió fonamental de reconèixer van ser els haitians els que després de vèncer i derrotar Napoleó i les seves tropes d'elit, les més poderoses del món, van abolir l'esclavitud a la part espanyola (sant diumenge) França (Haití) van exportar les idees liberals a la resta del America llatina i finançar a Simon Bolívar, Sant Martí i Higguins.

Com va expressar Miriam Makeba la revolució d'Haití representa la pàtria espiritual dels panafricanistes i simbolitza el triomf pels africans de ser dignes i viure en llibertat i compartir la seva humanitat amb la resta de la humanitat. No hi ha una consciència nítida del que va suposar l'esclavitud i la gesta de l'abolició de l'esclavitud en els governs i autoritats acadèmiques intel · lectuals d'Europa i Llatinoamèrica. Si el 90% no fossin africans, fox, CNN, El país, RTVE etc. Farien grans documentals sobre la seva gran gesta. des de la Federació Panafricanista, volem expressar renovar la nostra compromis i responsabilitat com garveyistas, cimarrones, panafricanista arreu afrontar el eurocentrisme ensenyant aquesta bonica història de llibertat, mirar Haití amb altres ulls i cridar que si no fos per la revolució d'Haití Barak Obama seria avui encara un esclau o un immigrant il · legal tancat injustament al CIE. 


UHURU

CAP SER HUMÀ ÉS IL · LEGAL .
  Visca Arcelin
 Visca la revolució panafricanista haitiana
visca la llibertat Àfrica ha d'unir
Uhuru Haití, Uhuru ÀFRICA